[ Поиск ] [ Регистрация ] [ Пользователи ] [ Вход ]

  Список форумов ›››› Железки ›››› Просмотр темы

Avid DOT Grease: досвід застосування мастила на прикладі гальм Avid Elixir 5

  • (2 Страниц)
  • 1
  • 2

Автор Сообщение
 xlr8r

На сайте с 05.09.2012
Репутация: 156
Сообщений 894
Пол: Мужской(33)
Город: Київ-Чернівці
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Specialized
10 окт 2018 в 04:19

Всім привіт. Хотів поділитись власним досвідом використання спеціального мастила для гальмівних поршнів, сумісного з рідиною DOT, а саме Avid DOT Grease.

Чесно зізнаюсь, що сам донедавна скептично ставився до таких примочок, оскільки вважав, що поршні і манжетки знаходяться у гальмівній рідині і, відтак, жодного змащування не потребують.

Але все таки одна річ підштовхнула мене до того, щоб нарешті здатись і спробувати дане спец-мастило. Справа в тому, що кілька років тому мій байк дістався мені з абсолютно новими гальмами Avid Elixir 5. Есксплуатація їх впродовж сезону була без жодних проблем, і я навіть не помічав, як стирались колодки - хід ручки залишався абсолютно однаковим і досить коротким. Взимку вирішив ознайомитись з їх конструкцією, заодно перебрати і почистити там все. Вимив все надзвичайно ретельно, висушив, змочив усі манжетки та поршні гальмівною рідиною, зібрав, прокачав, поставив нові колодки, все було ідеально...до того моменту, як почали стиратись колодки. Зі стиранням колодок почав добавлятись і хід ручки. Вірніше, поршні все таки трохи підводились, але явно недостатньо для повної компенсації стирання колодок, і проміжок між диском і колодками зростав. Вирішував я цю проблему періодичним вийманням колодок, неповним видавлюванням поршнів, чисткою їх поверхні та кількаразовим їх вдавлюванням і видавлюванням з каліпера, щоб вони промазались гальмівною рідиною. Також пару разів робив повну переборку каліперів, один раз із заміною манжет. Після цього проблема на деякий час зникала, після кількох надискань на ручку колодки сходились на технологічний проміжок і хід ручки ставав нормальним, тобто досить коротким. Але ненадовго, тому дану процедуру доводилось повторювати кілька разів за життя однієї пари колодок. Але ж конструкцією передбачено, що проміжок деформації манжеток не повинен змінюватись. Висновок я зробив один: поршні з часом просто прилипають до манжеток, оскільки тоненький шар гальмівної рідини між поршнем та манжетою має далеко не найкращі змащувальні властивості і, до того ж, легко вимивається водою. Це підтверджувалось тим, що одразу після обслуговування поршні виходили з каліпера за 15-20 натискань ручки, а перед черговою чисткою ручку доводилось жмакати більше 30-40 разів. Всовувались вони також досить туго, так ніби насухо. Із заводу такої проблеми не було тому, що там каліпери збирають якраз на славнозвісному спец-мастилі Avid.  

Ще хотів прояснити пару моментів. Зустрічав багато райдерів, які думають, що хід ручки у гідравліці короткий лише з новими колодками, і в міру стирання збільшується. Так НЕ повинно бути, принаймні конструкцією будь-яких гідравлічних гальм передбачається постійно однаковий проміжок між диском та колодками і, відповідно, хід ручки. Крім того, на форумах зустрічав скарги з проблемами надто великого ходу ручки у гальмах, де всі в один голос радили перепрокачати їх. Власник перепрокачував купу раз, а проблема залишалась. Звісно, наявність повітря часто є причиною протискання ручки до самого руля, але далеко не завжди. Часто з прокачкою все добре, а проблема ховається якраз у каліпері. Печаль в тому, що деякі горе-райдери, не знаючи кореня проблеми, а часто й принципу роботи гідравліки, по 10 раз перепрокачують свої гальма, ледь не рвуть шприці, а воно не допомагає.  

Гаразд, менше слів і переходимо до справи:)

Отже, маємо проблему - чергове збільшення ходу ручки на моїх Еліксирах внаслідок зношування колодок. І цього разу я вирішив побороти її не просто чисткою і "роздрочуванням" поршнів, а ще й їх змащуванням.

Для даної маніпуляції нам потрібно:

-шестигранник на 5 - для зняття каліпера з велосипеда;

-шестигранник на 2,5 - для знімання колодок;

-рожковий ключ на 10 - для обмежування виходу поршнів;

-пластикова монтажка - для вдавлювання поршнів (не смійте використовувати для цього викрутку чи інші металеві предмети - наробите лиха);

-пластикова розпорка Avid - для розведення колодок;

-тоненький пластиковий предмет - для нанесення мастила на поршні (я використовував зубочистку з набору ножиків, але думаю що тут можна використати і щось на зразок тонкого пензлика; головне, щоб матеріал був м'яким);

-вологі серветки і ватна паличка - для очищення каліпера від мастила після обслуговування;

-ну і власне саме мастило Avid DOT Grease (виглядає смачно:)

IMG_20181009_234232.jpgIMG_20181009_234416.jpg  

Наші кроки:  

1. Знічаємо каліпер, виймаємо з нього колодки і ставимо їх подалі від мастила. Якщо у вас каліпер сильно брудний, перед процедурою його слід промити і висушити.

2. Вставляємо між половинки каліпера ключик на 10 і починаємо інтенсивно працювати гальмівною ручкою. Поршні потихеньку будуть витискатись із каліпера. Не бійтесь, якшо спочатку піде лише один із них (зазвичай саме так і трапляється): він упреться в ключик, і після нього піде другий. Видавлюємо поршні, наскільки можливо, до легкого упору в ключ.

IMG_20181009_234836.jpgIMG_20181009_234935.jpg 

3. Рясно вкриваємо бічну поверхню обох поршнів нашим мастилом.

IMG_20181009_235018.jpgIMG_20181009_235706.jpgIMG_20181009_235727.jpg  

4. Пластиковою монтажкою втискаємо обидва поршні в каліпер. Перший раз це буде нелегко, але ж ми нікуди не поспішаєм, потихеньку:)

1ad95fef6fc936073fd4c11dc6e86c20.jpgb083165604af1548a70ca0bd52e3a7ea.jpg  

5. Повторюємо кроки (2) і (4) кілька разів (обов'язково повторно розмащуємо вже нанесене мастило по всій бічній поверхні поршнів, за необхідності додаємо нове). Мастило трохи потемніє - це абсолютно нормально і навіть добре, оскільки означає, що поршні та манжетки очищуються від бруду. З кожною наступною маніпуляцією поршні будуть вставлятись все легше і легше. Також можна втискати по черзі кожен поршень на максимальну глибину, до упору в стінку каліпера, тим часом протилежний поршень буде автоматично висовуватись на 1-2 мм. Коли досягли максимальної легкості входження, процедуру можна завершувати. В результаті поршні починають входити в каліпер В РАЗИ легше, буквально несильними натисканням монтажки, а виведення іх до упору в ключ тепер відбувається всього за 10-15 натискань на ручку, що свідчить про незрівнянно високий ефект мастила. Крім того, поршні тепер виходять одночасно і симетрично.  

6. Ретельно очищуємо каліпер від залишків мастила з брудом. Для цього чудово підійшли вологі серветки. Проштовхуємо по черзі з різних боків каліпера декілька серветок за допомогою тоненького предмета, наприклад вушної ватної палички, доки серветки не стануть абсолютно чистими. Для більш ретельного очищення зовнішньої частини поршнів від мастила, щоб на них у подальшому не налипав бруд, кращим варіантом буде промивка каліпера етиловим або ізопропіловим спиртом (DOT Grease добре у них розчиняється) за допомогою старої зубної щітки, ватної палички або якого небудь пензлика.

d07086bcfde9bd76cff5143f2b6669f5.jpg3ab7eaaedb6c89964e08ca8228775d94.jpgeee5d92d69157530fc2183975ff328a1.jpge9dc9da11a5562b2b2800712869db540.jpg  

7. Ставимо на місце колодки і втискаємо між ними спеціальну проставку, потім витягуємо її.

0fc05e3622f4249bbba9c35c9cef6050.jpg  

8. Встановлюємо каліпер на байк, залишивши болти трохи послабленими. Натискаємо декілька разів на ручку. Колодки швидко сходяться на робочу відстань, і буквально за 3-4 натискання ручка набуває правильного, технологічно передбаченого, КОРОТКОГО ходу. Чого і треба було досягти. Після цього можна виставляти каліпер, затягувати болти і тішитись бездоганній роботі гальм:)

P. S. Avid DOT Grease і вода: Дане мастило, на відміну від DOT, АБСОЛЮТНО не змивається водою (перевірено особисто), тому повинно знаходитись між поршнем і манжеткою тривалий час, запобігаючи прилипанню та забезпечуючи стабільше підведення поршнів і, відповідно, збереження сталого проміжку між диском та колодками.  

Досягнутий результат.

Хід ручки до обслуговування каліпера:

465cdc0b5338e9661cb045c1095f47c5.jpg17b6bf613873140074e40fc6f29f6c67.jpg  

Хід ручки після обслуговування каліпера:

e09a9d08e98fc0bf4c2b7255bf33a535.jpg1daf81d710badba1c29d6a7807fdd743.jpg  

Насамкінець, перевірка підведення поршнів - хід ручки з кредитною карткою замість диску. Після 2-3 натискань поршні приймають нове положення, хід ручки абсолютно той самий:)

6fcae91c3d2f16d2c2b313cb226011e8.jpg6036856732f929b21d116beb188e8820.jpg  

Всім дякую за увагу. Сподіваюсь, інформація буде корисною багатьом.



Cсылка на пост
+69
Поделиться:
VKontakte Facebook
 da bomb

На сайте с 30.09.2010
Репутация: 534
Сообщений 3113
Пол: Мужской(30)
Город: Дружковка
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Разрабатывается сектором 7
10 окт 2018 в 07:19

Какой дот используешь для прокачки тормозов ?

China shit
купи детальку редкую [ Ссылка ]
Cсылка на пост
+3
 xlr8r

На сайте с 05.09.2012
Репутация: 156
Сообщений 894
Пол: Мужской(33)
Город: Київ-Чернівці
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Specialized
10 окт 2018 в 09:25

da bomb, Liqui Moly 5.1.

Cсылка на пост
+3
 Костярик

На сайте с 04.02.2011
Репутация: 564
Сообщений 3255
Пол: Мужской(26)
Город: Ужгород
Стиль: MTB:Freeride
Байк: YT TUES+Boxxer
10 окт 2018 в 10:11

Залишається питання, чи не буде на себе змазка збирати пиль від тормозних колодок, пиль і грязь з середовища! 
якщо це з тих змазок, що на них клеїтьсся все, то це хреново. 

У мене коли були Еліки, тож подібна була проблема. Я перебирав на  монтажній смазці Бош. змазував і поршні і манжети, завчасно розібравши каліпер. Але смазку всю витер, бо знаю точно, що на смазку липне велика  кількість грязі. Після того, тормоза працювали волшебно)

Cсылка на пост
+9
 sheremet

На сайте с 13.02.2014
Репутация: 235
Сообщений 1995
Пол: Мужской(25)
Город: Львов
Стиль: MTB:Freeride
Байк: оговау
10 окт 2018 в 11:27

по мануалу воно трошки по іншому використовується. змазка використовується при зборці для змазка манжет , бо в данному випадку в зазорі між поршнем і каліпером частина бруду окислів ітд всеодно залишається- і з цією змазкою вони вже роблять агресивну абразивну жижу.


оговау
Cсылка на пост
+10
 dentrial7

На сайте с 13.01.2008
Репутация: 875
Сообщений 2334
Пол: Мужской(37)
Город: Киев
Стиль: MTB:Urban Freeride
Байк: Rocky Mountain Slayer
10 окт 2018 в 12:27

Всё что написано в статье о необходимости смазки самих манжет поршней - правда.
Только вот смазывать снаружи - это временно и чревато ускоренным износом поврехности поршня.
Сам давно в мастерской пользуюсь специальной густой смазкой на силиконовой основе для монтажа всех резиновых изделий, работающих в DOT среде. 

Мастерская RGB.services by Dentrial
г.Киев tel: +38(063)107-44-06 Лучший сервис всегда!
Cсылка на пост
+16
 xlr8r

На сайте с 05.09.2012
Репутация: 156
Сообщений 894
Пол: Мужской(33)
Город: Київ-Чернівці
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Specialized
10 окт 2018 в 12:34

Ви всі абсолютно праві. Будь-яке мастило більшою чи меншою мірою ліпить на себе пил, тому я і зазначив, що в кінці там все необхідно насухо витерти. Так, невелика кількість мастила неодмінно залишиться в щілині між поршнем і каліпером, так само вона залишиться і при зборці за мануалом. Для уникнення цього можна просто промити каліпер зсередини спиртом і зубною щіткою, але я думаю, що це не обов'язково, тому що залишки мастила в щілині не повинні зашкодити. Навпаки, вони будуть захищати манжети від зовнішнього впливу.

Cсылка на пост
+7
 Костярик

На сайте с 04.02.2011
Репутация: 564
Сообщений 3255
Пол: Мужской(26)
Город: Ужгород
Стиль: MTB:Freeride
Байк: YT TUES+Boxxer
10 окт 2018 в 13:20

xlr8r, або просто, зібравши всю систему, без колодок нажати на ручку, поршні вийдуть, забравши за собою, лишнє мастило і витерти цю змазку)

Cсылка на пост
0
 Eugen Pedchenko

На сайте с 09.10.2015
Репутация: 127
Сообщений 188
Пол: Мужской(29)
Город: Киев
Стиль: MTB:Enduro
10 окт 2018 в 15:29

Хто знає аналоги DOT Assembly Grease ???

Cсылка на пост
0
 {tv}

На сайте с 22.06.2012
Репутация: 347
Сообщений 619
Пол: Мужской(25)
Город: Киев
Стиль: MTB:Downhill
Байк: demo 2014 карбон
10 окт 2018 в 15:40

Розживал! Лойс! Хорошо что не впадлу писать такие темы. Но мазать сверху поршня это как селиконить ноги на вилке и штоки амортов..... Бред. Смазка должна быть внутри и только внутри. Эта смазка используеться для монтажа при сборке и смазка груши внутри чтобы не перетиралась....


Залипает в 99% то, что пора уже заменить.... И никаких танцев с бубном не нужно.

ovrservice 0633429354 профессиональный сервис с гарантией.
Cсылка на пост
+16
 -Den-

На сайте с 03.08.2011
Репутация: 26
Сообщений 51
Пол: Мужской(32)
Город: Львов
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Україна
10 окт 2018 в 15:48

Eugen Pedchenko писал(а):
Хто знає аналоги DOT Assembly Grease ???


ATE 03.9902-0501.2

Cсылка на пост
+4
 Костярик

На сайте с 04.02.2011
Репутация: 564
Сообщений 3255
Пол: Мужской(26)
Город: Ужгород
Стиль: MTB:Freeride
Байк: YT TUES+Boxxer
10 окт 2018 в 16:17

-Den-, суперова смазка!

Cсылка на пост
0
 [/skript]

На сайте с 14.08.2012
Репутация: 186
Сообщений 1380
Пол: Мужской(53)
Город: Київ
Стиль: MTB:Urban Freeride
Байк: да. є.
10 окт 2018 в 16:19

да. густа сіліконка тримає дот. (краще зціжена. покласти на паперову серветку на якийсь час, шоб всмоктала рідкі фракції наповнювача.)
якшо вона в середині густим слоєм, то поршень в процесі роботи буде самозмазуватись.  закладать треба в процессі чистки/розборки
а так з зовні це на 1 рас. в середину багато не попаде.

Cсылка на пост
0
 silverman

На сайте с 24.11.2010
Репутация: 338
Сообщений 1718
Пол: Мужской(31)
Город: пригород Киева ( Украинка )
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Santa Cruz Jackal
10 окт 2018 в 20:31

Красиво все описал добавить нечего.
Смазка таким образом как описано будет не долгой, так как она попала только слегка науплотнительную резинку а то что она потемнела откисло немного грязи и вытянуло наружу.
Если хочешь качественной работы поршней тормоза вцелом разбирай калипера доставай поршни резинки чисти и собирай со смазкой тогда будет толк.

Cсылка на пост
0
 xlr8r

На сайте с 05.09.2012
Репутация: 156
Сообщений 894
Пол: Мужской(33)
Город: Київ-Чернівці
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Specialized
10 окт 2018 в 20:44

З приводу того, що мастило має бути всередині і наноситись під час повної переборки - абсолютно згоден. І звісно, це буде ефективніше, ніж мастити його ззовні. При переборці каліперів, коли настане пора, я обов'язково так і зроблю. Але думаю, ніхто не буде сперечатись, що повний сервіс вимагає суттєво більше часу, до того ж після того гальма ще й треба прокачувати. У даній темі просто хочу продемонструвати, що оживити поршні і добитись адекватної роботи гальм можна і без оперативного втручання в гальмівну систему. Так би мовити, експрес-метод відновлення гальм у випадку браку часу чи відсутності бажання у них колупатись.

Cсылка на пост
+4
 [/skript]

На сайте с 14.08.2012
Репутация: 186
Сообщений 1380
Пол: Мужской(53)
Город: Київ
Стиль: MTB:Urban Freeride
Байк: да. є.
10 окт 2018 в 21:31

продавлюєш поршні до часткового виходу (центральна часттина вийшла за рівень корпуса, а манжета ще сидить в каналі) фіксуєш вставками, видуваєш дот, проганяєш безмасловий розчинник (2 куба туди, 1 назад 2 туди 1 назад) шоб дрібні крихти гуми шо позавісали на стінках - вийшли)
пінцетом виймаєш поршні. якшо не йдуть - закручуєш вихід і женеш атмосферу соткою або полтінніком

[+] Скрытый текст
100dm.jpg

(дот гуму не їсть)  поршні випадають. канал каліппера чистиш, відкриваєш бачок - чистиш,  продуваєш атмосферою.   все змазуєш, закриваєш.  перша пайка дота зливаєш.  прокачуєш, закриваєш.  швидше раз по людськи зробить ніж кожен місяць лазить.

Cсылка на пост
+1
 jeka_kit

На сайте с 21.12.2009
Репутация: 409
Сообщений 1361
Пол: Мужской(72)
Город: Київ (Golosiiv hills)
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Хітова Сесія чи Сесія Хітова.)
11 окт 2018 в 19:50

xlr8r,  цією смазкою мазати  манжети треба..  а не поршні з наружі. бо коли будеш гальмувати поршні виходитимуть.. а там на смазку буде налипать пильюка.. це абразив  який буде царапати  поршні та корпус каліпера... 

ПРОДАЖ FUCHS.BEL-RAY.MAXIMA.ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ, РЕМОНТ ВЕЛОСИПЕДІВ, ТОКАРКА, ЗВАРЮВАННЯ. ФАРБУВАННЯ. МОБ. 093 63 72 999
Cсылка на пост
0
 Froozied

На сайте с 22.08.2017
Репутация: 2
Сообщений 6
Пол: Мужской(20)
Город: Харьков
Стиль: MTB:Enduro
Байк: Dartmoor Primal+
11 окт 2018 в 20:03

А какую смазку можно использовать тогда под минеральное масло?

Cсылка на пост
0
 [/skript]

На сайте с 14.08.2012
Репутация: 186
Сообщений 1380
Пол: Мужской(53)
Город: Київ
Стиль: MTB:Urban Freeride
Байк: да. є.
11 окт 2018 в 20:47

ну масло само, якби змазка .....

Cсылка на пост
+3
 matveich

На сайте с 05.11.2012
Репутация: 114
Сообщений 78
Пол: Мужской(25)
Город: Никополь
Стиль: MTB:Freeride
Байк: Специализирован ный Дымарь 2.2.8.
17 окт 2018 в 14:33

Интересно еще бы тему по pm600, сам пользовался, но интересно мнение других людей.

Мой телефон 095 55 56 290
Cсылка на пост
0
  [ Подписаться на ответы в данной теме ]

  • (2 Страниц)
  • 1
  • 2



ПОХОЖИЕ ТЕМЫ (сортировать по релевантности или по дате)
Посл. ответ Тема Автор Ответ. Просм.
20 сен 2012 в 00:00
  Тормоза Saint m 810 vs Avid Elixir X0 Carbon 2012 vs Avid Code R 2013 Petrovi41813726
25 авг 2012 в 00:00
  Avid code cr 2013 vs shimano saint vs avid elixir cr
  На страницу 1, 2, 3
Mr kyryll5919609
29 мар 2015 в 00:00
  В чому різниця Avid Juice 5 і Avid Elixir 5?
  На страницу 1, 2
dr_Dog3315524
7 июл 2009 в 00:00
  Помощь в выборе тормозилок (Shimano 2009 SAINT M810,Avid Code 5,Avid 2009 Elixir R,Magura Louise FR)
  На страницу 1, 2, 3
Street Fighter4622886
29 мар 2011 в 00:00
  Avid Elixir CR или Avid Juicy 7? loover77822

  Список форумов ›››› Железки

  Форум:   







© 2003-2024 X-Bikers.com - горный велосипед, велотриал, фрирайд, стрит, дёрт, BMX
Размещение рекламы на сайте
Использование материалов без разрешения владельцев не допускается